lauantai 2. maaliskuuta 2013

Helsingfors

Moikkamoooi. Tää hiihtoloma oli ehkä surkein ikinä. Kuitenki mä jotain tein; Käväsin eilen murun kaa Helsingissä, jonka jälkeen me mentiin syömään Martinaan Lahteen. Tarkotuksena oli mennä isukin kyydissä aamulla aikaisin ja aloittaa päivä kahvittelulla. Torstai-iltana iskä avas suunsa, että lähteekin poikkeuksellisesti puoli kuudelta. Huusin. Itkin. Juoksin omaan huoneeseeni ja paiskasin oven kiinni kuin mikäkin pikku lapsi. Soitin Oskille, että ainut päivä, jota olen koko hiihtolomalta odottanut, on peruttu. Muru kuitenkin rauhoitteli mua ja sovittiin, että mennään junalla. Puhelun loputtua mä sitten menin takasin yläkertaan näyttäen lognesin hirviöltä meikit poskilla. Äiti vaa sano "Etkai sä nyt soittanu sille Oskarille, että te ette pääse lähtemään?!" Hups. :D No kuitenkin raivoa riitti taas joka suuntaan. Äiti kuiskas kuitenkin mulle, että se laittaa mulle rahaa, ja kuinkas ollakkaan tuli heti parempi mieli. Kyllä mut saa helposti onnelliseks. Aamulla ei siis tarvinutkaan herätä aikaisin ja sain rauhassa nauttia päivästä. Koko viikon olin seurannut, että mitäköhän säätä perjantaille luvattiin ja lumi-/vesisadettahan se tietysti näytti. Onneks hiihtoloma teki tuolle päivälle edes vähän iloa, koska  aurinkokin pääsin loistamaan mun silmiin ja mukana olevaa sateenvarjoa ei tarvinut kaivaa kertaakaan esiin. Tuuli oli kuitenki sika kova ja nahkatakki päällä sai illalla palella ainakin, kun rautatieasemalta käveltiin sokokseen. Helsinki on ihana kaupunki. Se on loppujenlopuksi kuitenkin aika pieni. Iskä vei meidät kahen aikaa pienelle kiertoajelulle vuosaareen ja jätkäsaareen. Oi, se oli kivaa.
Sitten ostoksiin. Suunnitelmana oli ostaa farkkupaita, myrkyn vihreät housut, kännykkäpussi, bikinit (ehkä) ja  valkoinen peplum toppi (tai hihallinen). Myrkyn vihreät housut korvas noi zaran ruskeet, joihin en todellakaan uskonut rakastuvani, mutta niin kuitenkin kävi. Katoin eka kaukaa et ne on nahkahousut, mut sitä ne ei ollutkaan vaan hieman kiiltävää kangasta. Noi uudet rakkaushousut, jotka todennäköisesti eksyy mun päälle miljoonalle päivälle tästä eteenpäin, makso sen 39.95€. Ai, että oon tyytyväinen. Musta tuntuu, että parhaat housut löytyy sieltä - etenkin, jos olet vähän lyhyempää tyyppiä. Zaran housut on kuin tehty meille huippumalleja lyhyemmille naisille. Ens kerralla, kun Zaraan astun, kokeilen luultavasti useampiakin housuja. Noi on nimittäin täy-del-li-det! Cupuksesta matkaani pääsi uusi tollanen hiuskoriste, bikinien alaosa sekä nahkanen kännykkäpussi. Mullahan oli se yksi hiuskoriste (mun instagramin seuraajat varmaan ovat huomanneet), joka pääsi katoamaan. Joku varmaa pölli, joten nyt oli aika haluta uus. Toi oli vähän kalliimpi, kun hm:n ne isommat, mutta toi on just koonsa takia ihana. Ponnarin ympäille ei pääse ns. tyhjää. Hiuskoriste makso sen noin seitsemän euroa. Aika paljon tollasesta pikku jutusta, mut toi tulee varmasti koulupäivinä tarpeeseen, koska aina koulussa tekee mieli heittää hiukset ponnarille. Bikinit piti ostaa, mutta mä olin fiksu ja etsinkin parasta mahdollista mustaa alaosaa, kun noita mustavalkosia yläosia löytyy mycket. Yleensä noi mustat on aina loppu, joten kun näin aikaseen on liikenteessä niin kyllä koko löytyi. :) Nyt voin vapaasti ostella yläosia niin paljon, kuin suinkin haluan! Hintaakin oli vain kaheksan euroa. Nahkanen kännykkäpussi on kuulunut mun listalle vähän aikaa, ja cubuksen hyllyiltä mä sen vihdoin ja viimein kaivoin vain kaheksalla eurolla!! Toi tulee roikkumaan mun kaulassa monia koulupäiviä ja kaupungilla olemisia noitten mun uusien rakkaushousujen kanssa. ;) Viimeinen, mutta ei vähäisin ostos oli noi Bik Bokin shortsit. Täydellisimmät shortsit ikinä. Ne näyttää mun vartalosta parhaat puolet. Pylly ei tursua rumasti ulos. Noi on myös vähän korkeammat. Mietin pitkään, että ostanko noita vielä, mutta hyvä että tähän ratkasuun päädyin, koska eihän tuo Lahden "suuri" kauppakeskus Triio voi omata niin ihanaa kauppaa kuin Bik Bok. Hintaa oli sen kolmisen kymppiä, ja ihana aurinkoinen myyjä sanoi itse ostaneensa ne myös ja et ne on aivan ihanat. Ei siis huono. Kevättä aion uhmata ehkä jo kuukauden sisään noilla shortseilla sukkahousujen ja conssien kaa. Onko musta tullut ihan rockarin näkönen - oonhan mä kuitenkin se tyttömäinen tyttö vielä... Huhhuh ku mä olen oppinut kirjoittelemaan paljon. Vielä haluan mainita ihanasta reissusta, että toi kuva tosta valloittavasta papparaisesta soittamassa noita pulloja oli aivan uskomattoman hyvä. Olisin voinut jäädä kuuntelemaan pitkäksikin aikaa. Oski huomasi muuten, että noi pullot on järjestetty, kuten pianon näppäimistöt. Toivottavasti teillä oli edes yksi ihana päivä tässä lomassa! Pohjoisella Suomella alkoi vasta eilen. Musta tuntuu, etten oo kuitenkaan saanut mitään aikaan, mutta niinhän se pitää ollakin. :) Tänään illalla onneks vielä tytsyjen kaa maistelemaan vähän juomia ja ruokia. hihihih.

16 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Voi kiitti. Mäki tykkään niistä! :-)

      Poista
  2. Ehkä olis voinu laittaa kappalejaon johonkin kohtaan tekstiä? Mun silmissä rupes ainaki rivit vähän heittää :D Mutta joka tapauksessa oli tosi kiva lukea kun kerroit paljon kuulumisias (: Ihana toi nahkatakki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No yksi kappalejako musta riittää. :D kiitos :D

      Poista
    2. Toivottavasti et kirjota lukion aineita tai tekstitaitoja tolla periaatteella... :-D

      Poista
    3. Edelleenkin sulla ei oo kauheesti opastettavaa tohon koulunkäyntiin, ku mun ka sattuu olemaan se 9.17, joten anteeksi naureskeltiin juuri tossa kamujen kaa sulle.

      Poista
  3. ui kuin upea olet ja ihanat hiukset:--) !

    VastaaPoista
  4. minkä kamujen haha? tiitäkö sä kuin paljon susta puhutaa paskaa nykyää?:) en ees tunne sua mutta moni mun kaveri tuntee ja on kertonu kaikelaista paskaa ja sit sä kehtaat vielä levittää paskaa kaikista. sulla on noussu poikaystävä vähän päähän nyt kyllä.. suosittelisin miettimää edes pikkusen. ei sulla kyl näytä näitten tekstienkää perusteella olevan ketää muuta ku oski enää, et enää koskaa esim kerro et oisit olllu kavereittes kanssa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 7n tytön kanssa olin jonnalla. Päin naamaa voi myös tulla loukkaamaan mua tollee, koska sit säki varmaa huomaat että kyllä mullakin on tunteet. :( en puhu paskaa. Vihaan ihmisiä jotka sitä tekee... Parhaiden kamujen kaa joskus vaihdoin sanoja, kuinka joku ärsytti mua.

      Poista
  5. Ihana toi pulloja soittava mies :D

    VastaaPoista
  6. Kuinka ihmiset kehtaa anonyyminä kommentoida noin älyttömän ilkeesti? Tai en kyllä kehtais nimelläkään tommosta settiä sanoa kellekään vaikka kuinka ärsyttäs! Tarkoitan tota kuka syyttää paskanpuhumisesta. Noh, eiköhän se vaan niin mene, että tommoset on oikeesti vaan kateellisia, sanoo mitä sanoo! :) Onneks ette oo ton kanssa kavereita, et kyllä varmasti menetä tollasesta ennakkoluulosesta pellestä yhtään mitään! Mun mielestä tää blogi ja Maijakin vaikuttaa tosi mukavalta, vaikkei tunneta :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah niinpä... Oispa joku omatunto noillakin ihmisillä kolkuttamassa pääkopassa että "hei tää varmaa loukkaa tota pahasti, joten enpäs kommentoikaan!" no mutta eipäs kolkuttele, koska viha (kateus?) mua kohtaa on niin suuri, että ei kiinnosta kuinka paha mieli mulle tulee. Sunlaiset anot saa mut aina hymyilemää ja ku mietin tän lopettamista ni voin aina miettiä teitä. Kiitos ihana! <3 :)

      Poista

kiitos kommentista<3