sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Lovely Saturdays

 Mun lauantait on yleensä kokonaisuudessaan lepäämistä - tai ennen kuutta semmosta rauhallista "ei kiirettä mihinkään"-meininkiä. Mä rakastan syödä isoja aamiaisia myös viikolla ja lauantaisin usein panostan melko paljon. En tajua ihmisiä, jotka kiiruhtaa kouluun aina ilman aamiaista, koska mulle iskisi ihan järjetön nälkä. Aamiaiseksi vetelen melko ihania leipiä ja hedelmiä sekä kahvia. Yleensä syön aamupalan ihan ruokapöydässä, mutta eilen join kahvit omassa sängyssä. Jos mulla löytyy motivaatiota ni teen koulujuttuja jo valmiiks pois alta. Nimenomaan fysiikasta on tullu mun lemppari aine ja oon miettinyt, että jos musta ei lääkäriä tule, niin voisin lähteä johonkin sitä lukemaan.
 Teille en ookkaan kertonut, että oon taas alottanut juoksemisen. Oon tosi kiukkunen, jos en pääse juoksemaan joka päivä. Koeviikolla tuntukin, etten saanut mitään aikaseksi, koska "ei ollut aikaa juosta", vaikka tosiasiassa siitä lukemisestakaan ei tullut mitään, koska en juossut. Juokseminen on siis mulle tapa purkaa tunteita ja paineita. Toivottavasti en vaan anna siitä tulla yhtä painetta, että on pakko juosta päivittäin. Tähän saakka se ei ole ollut muuta kun ihana tapa nimenomaan pitämään itseni terveenä ja pirteänä niin henkisesti kuin fyysisesti.
Joskus ku on tullut jo pimeetä ni poljen kuntopyörää, koska mä oon vähän pimeän kammoinen. Jos en pääse lähtemään viimeistään kuudelta iltapäivällä, en kerkee ennen pimeetä kotiin, ja silloin turvaudun siihen pyörään.. :-D Oonko ainut 17-vuotias, joka ehkä pikkasen pelkää pimeetä?
 Tässä mun aikaansaannokset lenkiltä. Toi on pisin lenkki minkä oon juossu, että älkää ajatelko, et juoksen päivittäin tälläsiä. :-D Yleensä juoksen 6-12 kilsaa ja nyt oikeestaan koko ajan vaadin itseltäni enemmän ja oon juossut tälläkin viikolla 2 kertaa 12 kilometriä ja sitten eilen juuri tuon 13.22km sekä yhden kerran 10 kilometriä.  Yleensä mun nopeus on sellasta 9.5km/h, mutta eilen se jäi alle yheksän, koska energia loppu melko nopeasti ja kroppa laittoi vastaan aika pian (ymmärrän kyllä, koska venyttely on jäänyt vähäiseksi ja en oo syönyt ihan oikein - ainakin luulen niin). Mutta tyytyväinen oon, koska kilometrejä kertyi kivasti. 
 Tää kaiken ajan murhaaja eli rakas lumiani on ihana lauantaisin. Kuitenkin se pilaa viikolla liikaa aikaa esimerkiksi koulussa ja kavereiden seurassa. Oonkin yrittänyt vähentää tän vehkeen käyttöä, mutta lauantaisin on ihanaa selailla instagramia, käydä weheartitissa ja lukea koko arkipäivien eestä blogeja. Ärsyttää just se, ku jotkut ihmiset tuntuu olevan vaan sosiaalisia tuolla mediassa ja luo itsestään niin erilaisen kuvan, mitä ne oikeasti on... Mutta ainahan on ihan kiva esimerkiksi inspiroitua kaikista kuvista ja tietää missä kaverit menee. :-)
Lenkin jälkeen mä haluan yleensä syödä ja lauantaisin syönkin yleensä vain yhden ison ruoan (ellen mene ulos syömään illalla), samoin kuin näin sunnuntaisinkin. Hedelmät onkin mun herkkuja ja erityisesti, kun ei ole tuoretta salaattia niin otan päivän vitamiinit niistä. Nykyään juon vettä aika paljon, koska mulla on esiintynyt nestehukkaa kun aloin lenkkeilemään ja vesi on tunnetusti paras janojuoma. :-)
Kellon lähetessä kuutta puin päälleni uuden lempparipaidan ja lähdin kavereiden kanssa viettämään iltaa. Sunnuntain näkökulmasta ei aamu ole ollut niin ihana kuin lauantai aamu... :-D Taidan jättää tänään suosiolla lenkin välistä, vaikka kuinka ärsyttävältä se tuntuukin. Huomenna sitten juostaan senkin edestä. Anyways tälläsistä lauantaista mä pidän. Huomenna onkin sitten kokeiden palautukset, jonka jälkeen nään yhtä ihanaa vanhaa kamua ja yritän tähdätä lenkille ennen sitä kuutta, jotta pääsen juoksemaan enkä vaan polkemaan.
Mitä teijän lauantaihin kuului? :-)

4 kommenttia:

  1. Tosi kivoja kuvia taas mutta kannattais ehkä laittaa toi fontti vähän isommalle ku sen on tollasena aika raskas lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei. Ulkonäkö seikkana laitoin pienemmälle kun tuli niin paljon tekstiä.. Mun mobiililla näkee ainaki ihan hyvin :-)

      Poista

kiitos kommentista<3